Ten onder te boven (rijmtekst)

Omdat het geen zin heeft mn meeste rijmteksten te verbergen:

(Onderstaande artiesten met nummer zijn gebruikt voor het rappen van de tekst.)

(KEV BROWN – SAY  SUMTHING)
(APOLLO BROWN – BLACK PEARLS/ETC.)
(MR.Critical – ALMOST LOST YOU)

De wereld gaat ten onder,  zelfbewust zijn er vannacht
miljoenen mensen die uiteindelijk niet slapen konden
zelfde klus, laatste ronde, de steden razen voort,alarmfase 1                        terwijl het steeds later wordt ,je laat het los

en neemt t op, het gaat je pet te boven
verwarring is de factor die de mensen weg doet lopen
pad bewandelt eigen wijze zaken afgehandeld
meegezogen meededogen blokje ijs onrustig

door mn eigen glas gerammeld, je zoekt t zelf maar uit
blootgesteld aan diepgebrom en snijdend fel geluid
hoop geveld om weer op te staan en maar door te gaan
het doet vreemdsoortig aan,  de menselijk aard

je hoort t aan, in n tekst als deze gloort de waan
weggestraald door zonnestralen brandend door je raam
eigen vernietigende kracht, geloven dat je sterker bent
schrijf t op, blaas t weg, als perkament

het is genieten van je dag, wetend dat
ie niet alleen van jou is, de aap die uit de mouw is
kijk t aan denk eroverna zolang je denken kan
breek de ban , diepe trance spreken als je spreken kan

schiep t plan, wie deed t doet t mensen schieten door
als soldaten op n missie, ze moeten, maar weten niet
waarvoor ze boeten , ,thuisgearriveerd pessimistisch
niet groeten, zo heeft iedereen

zn oorlogjes prive, dit is de maatschappij
van opgekropte vreugde uitgelaten razernij
sta me bij, we gaan terug naar het perspectief
omlijst de wereld en teken leven op sterke beats

dit is een ode aan de mensen leven sterven doen ze
ik voel de wereld in mn woorden laat ze werken voor je
zweten voor je dragers van je weten voor je dagen voor je
lagen die verhogen als je je inme kan verplaatsen

………                    Als ik t zie,
weet ik niet of ik t aankan, het lijden van de wereld
neem ik op mn schouders….hopen dat je me
uiteindelijk verstaan kan.. (2X)

Het is al lang geleden, dat ik bang mocht wezen, overdonderd
lang op de bank gezeten waarheid in de dood gevonden
een groter plaatje, lotsbevindenis een ander vaatje,
eruitgetapt ,omarm mn hindernis een plan met gaatjes

mazen, glippen door het net gewerkt verbonden
ik kan niet ergens zonder, mn emphatie dat vergt
mn offers gunt me nieuwe gronden, vervuild door industrie
van hier tot tokio tot londen ,landen slaan de handen niet ineen

maar tegen hoofden, of hard op toetsenborden
omdat de cijfers niks beloofden wat ze moesten worden
het is zo hopeloos te zien, demonisch economisch
pesudorationeel ovationeel een woeste orde

niet, wel, vat t in een speech, tel
de zielen camera’s klikken voorbij schiet, stoel
je leer o comfortabel ,gevoel op lessen
van je vrienden die zo van je houden , vond t zadel

Misschien is het de hoogste tijd dat ik mn  stad verlaat
mn fietsje pak op levenschoolreis naar Appelscha
Waarschijnlijk later als ik ouder ben en zachter praat
want nu heb teveel te doen en laat ik krachten gaan-

vloeien in de levenstroom , als ik dood ben wordt t snoeien
aan de levensboom , rug deronder laat mn vruchten achter geef mn droom,
mystieke lading laat mn hartekreet verwarmen
en t kloppen door je stetoscoop

levensdokter……………………stel mn diagnose vast
Markeer mn plek op de flank, als Marc Overmars
ruimtekoloniaal, pratend over Mars
springen over de balk , leg m overdwars

Voordat ik stoppen ga en verder aan het blokken sla-
sluit ik af en sla ik op de lessen in me opgestaan
plaats ontstaan, en blijf m houden als er liefde is
wereldziel nu voor altijd in muziek gericht

Als ik t zie,
week ik juist dat ik t aankan, het lijden van de wereld
neem ik op mn schouders….wetend dat je me
uiteindelijk verstaan kan.. (2X)

One Response to “Ten onder te boven (rijmtekst)”

  1. Heavy. Het raakt mij.

Leave a Reply

