Traindrops are falling on my pad, november 2012

Zie de wolken, voel de kussens, hoor de vrouwen,
Treinreflectie in de ramen van kantoorgebouwen
De dames praatten eerder over vele geestesziekten
– zie de rolverdeling 1 van hun die was de energiekste

…. Hun onderwerp meandert naar hun kledingkeuze,
en naast me wordt een man gebeld en drukt zn beller weg
Zo gaan we voort, aangekomen op Amersfoort
– tot er niks te gaan is, uit de trein in Maastricht

…Nog een beller naast me, hij steekt van wal
– over of zn protegĂ© in de discussie breken zal
het zal wel – van beide handen vrij tot krant erbij,
met buiten bomen als palen rondom een landerij

..Bewerk het rijmproces, merkend in het ritme komend
…twee boeken liggen voor me fantasie en Midden Oosten
…de tweede beller gaat maar verder in problematiek
…thematiek is wat de vreemde ander meent te zien

….zo vang ik van alles nu ik hier bezig ben
– lees nieuws – obama blijft Amerikas president
….In Nederland ondertussen regeert de angst
…oneerlijk duurt het langst in kabinetsbeloftes

….wie wil t zeggen of t recht of bocht is
-als iedereen uiteindelijk zn eigen weg bewandeld
vreemd opeens besef ik me dat ik mn vader mis
-als ik zie hoe dochter met haar vader aan t praten is

-zitten is, maar ergens niet te ver van mij vandaan
is een levensdag dat ik met hem een keer op reis zal gaan
Dimensies verder plausibel als Science Fiction fan
oneindigheidsdrang niet door wereldse blik geremd

Leave a Reply

